January 14, 2012

Jako o závod

Nazdárek. Tak jsme se zase nějakou dobu neviděli. Nezapomněli jste na mě? Protože ačkoliv to může vypadat jinak, já na Vás ne! Tedy, přímo na Vás asi ano, pokud se Vámi rozumí čtenáři tohoto blogu. Vy všichni jste bohužel doplatili na mé pokusy zavděčit se i jiným lidem. A co jsem to tedy vlastně dělal, že kvůli tomu bylo třeba obětovat přispívání na můj jinak velmi frekventovaný a pravidelně updatovaný blog?

Webcomic
Nejspíš už jsem se tu párkrát(nebo alespoň jednou) zmiňoval o své lásce k webovým komiksům. Pokud ne, řekl bych, že číslo 49 v mém Google Readerovém RSS Feedu mluví za vše. Když nemám co dělat, čtu komiksy. Když mám co dělat čtu komiksy(to především). I tento příspěvek málem nebyl dokončen, protože jsem šel spočítat komiksy a zjistil, že přibylo pár nových.
No a co je logicky další krok pokud něco opravdu milujete? Beyoncé by řekla "put a ring on it" ale vzhledem k tomu, že v tomto případě ta metafora zrovna moc nefunguje, rozhodl jsem se jednoduše si také jeden webcomic pořídit. A tak v roce 2009 vzniknul (M)Lékař. Špatně ilustrovaný, nepříliš pravidelný, ale hlavně, náš. Jenže se objevil jeden zásadní problém: ukázalo se, že můj umělecký talent je srovnatelný s chromou mrkví(a to ještě v případě, že by mrkve uměly používat InkScape). Vzhledem k tomu, že bez obrázků to jde jen těžko, šel komiks rychle do kytek.
Jenže já se svých snů jen tak nevzdávám. Celý projekt zašel až příliš daleko abych s ním jen tak seknul. Rozhodl předat umělecké otěže do povolanějších rukou a začít nanovo. A s pomocí Ayany/Nigerfur povstal komiks ze svého vlastního popela jako onen přespříliš k přirovnávání používaný Fénix.

Pohleďte a plačte(a pokud možno ignorujte kostrbatý design stránky, moje webdesignérské schopnosti jsou opět přirovnatelné k chromé zelenině):
General Interest




Cony
No, popravdě řečeno, v téhle kategorii toho zase tolik nebylo. Proběhlo Fancity, které jsem z 90% strávil s Georginou Leonidas(Katie Bell). Georgina je úžasná a doufám, že se k nám zase někdy vrátí. Samozřejmě proběhla i obligátní přednáška na Potter téma, tentokrát Pottermore.

Akcí, na kterou jsem se jako každý rok velice těšil, byl AkiCon. Ale ve výsledku jsem byl akorát zklamaný. Nejenom, že mi letos nevzali přednášku s odůvodněním, že "opakované přednášky nejsou jejich priorita" ačkoliv šlo o přednášku z Advíku, a nabízel jsem jim jí proto, že na ní bylo tak narváno, že se lidé nevešli do místnosti - viz. předchozí článek (samozřejmě mi asi moc nepomohl fakt, že jsem neodeslal žádnou předběžnou verzi, ale řekněme si na rovinu, loni jsem to taky neudělal a žádný problém v tom nebyl. Jenže loni to taky zařizoval Grek a né nějaký nýmand bez sebemenších zkušeností s programovou organizací. A tady prosím mluvím z pozice někoho, kdo už víc jak 3 roky pomáhá zajišťovat pěti a více denní program na FF) ale navíc mi celý letošní Con přišel takový...o ničem.
Na druhou stranu jsem byl příjemně překvapen Hintzuovou přednáškou, která byla o hodně lepší než ta loňská (a to nejen kvůli tomu super prezentačnímu programu, který mu nutně musím ukrást), a faktem, že organizátoři zařadili do promítání Interstellu 5555, což je naprosto úžasné animované dílo k desce skupiny Daft Punk, kteréžto jsem velký fanoušek. Konečně jsem tak měl možnost celý film shlédnout na velkém plátně a byl to jedinečný zážitek(i přesto, že Grek, který celý film uváděl, popletl pár názvů desek, které Daft Punk vydali =D)
Také sem i nepodařilo stihnout Nyan-Chanovu přednášku, kam jsem se chtěl dostavit především z vděku za jeho zmínku o mě na jeho blogu. Tak snad příště.

Příslušnou přednášku se pokusím procpat na Animefest, pokud někdo máte zájem, a pokud mi to nebude kolidovat s maturitou.

Ke Conům bych měl ještě poznamenat, že jestli je někdo z Vás fanouškem Minecraftu, možná Vás potěší, že spolu se dvěma českými weby organizuji pro letní FF celý jeden den programu o této úžasné hře, pod záštitou GameLinie Herního Webu. Pokud se chcete dozvědět víc, určitě dorazte na PragoFFest, kde kromě přednášky o samotné hře budeme mít i jednu přímo o plánované podobě letního programu. Po přednášce bude navíc nejspíš následovat nějaká delší diskuze ve vybraném stravovacím podniku v okolí.

NaNoWriMo - National Novel Writing Month
Není žádným tajemstvím, že rád píšu. A tak jsem jen těžko mohl odolat výzvě, kterou nabízí spisovatelům projekt NaNoWriMo(dále jen NaNo). O co jde? Úkol je vcelku jednoduchý. V průběhu Listopadu, kdy NaNo probíhá, musí účastník napsat knihu. Jakoukoliv knihu. Může to být milostný román, space opera, nebo harry potter fanfikce. Jedinou podmínkou je, že musí mít nejméně 50 000 slov.
To je docela dost že? Ale nebojte, nejste na to sami. Do projektu se každoročně zapojují tisíce spisovatelů z celého světa, se kterými můžete komunikovat prostřednictvím fóra, nebo stovek skupin a komunit, které se NaNu věnují na různých webech (například deviantArt). Navíc jsou na stránkách i regionální fóra, na kterých se můžete domlouvat s dalšími pisálky ze svého okolí a organizovat psací seance(z vlastní zkušenosti musím říct, že jsme toho víc nakecali než napsali, ale i to je dobře =D). K tomu všemu vám ještě několikrát do týdne organizátoři zasílají "PepTalks", což jsou různé motivační emaily jak od nich, tak od úspěšných spisovatelů, ve kterých vám radí a povzbuzují vás.
A co že je vaší odměnou za splnění úkolu?
To se vážně musíte ptát? NAPSALI JSTE KNIHU! ZA MĚSÍC! Co víc ještě chcete?!

Ačkoliv jsem letos nevyhrál (skončil jsem se skoro 10 tisíci slovy), byl to pro mne jedinečný zážitek a NaNo mi pomohlo začít po půlroční pauze zase psát. Tenhle blog není dost veliký na to, aby se sem vešlo všechno to, co je na NaNu úžasné. Musíte si to vyzkoušet sami.

Nanowrimo.org

A to je asi vše, na co si vzpomínám. Samozřejmě mi taky dost času zabralo flákání u internetu a spaní, ale to mi nepříjde jako zrovna extra zajímavé téma na blogování.

Takže Šťastný Nový Rok a doufám, že se letos uvidíme na co nejvíce akcích!

No comments: