March 07, 2008

Krutá realita

4.3.2008 v ranních hodinách zemřel ve svém domě Ernest Gary Gygax,spolutvůrce Dungeons&Dragons.

Rozhodl jsem se mu stejně jako spousta dalších bloggerů vzdát holt. Nebýt tohoto muže,nejspíš by jsem dnes byl někým úplně jiným a pravděpodobně bych neznal minimálně polovinu mých přátel. Protože existovalo by HOCZ? Nebo Andor? Kdo ví? Garymu vděčí mnoho lidí za hodně protože možnost hrát si,vyprávět a využívat fantazii v tom směru jaký nám ukázal se stalo pro miliony lidí na celém světě možností k lepšímu životu i když jen virtuálnímu.
Dračí Doupě a RPG obecně má skvělý vliv na rozvoj představivosti a především, ve hře může být každý čím chce. Hráči si mohou vytvářet propracované postavy a já myslím že každou novou postavou které dáme téměř opravdový život, vzdáváme Garymu Gygaxovi holt.

Celá ta událost mne nutí k zamyšlení nad našimi RPG životy. Vytváříme dobré postavy? A pokud ano,jak moc hrajeme my postavu a jak moc hraje postava nás? Podívejte se někdy na to co píšete trochu jinýma očima a zkuste najít ty malé kousky sama sebe které do textů vkládáte. A zkuste najít ty stejně malé kousky vaší postavy které vám ulpěly v duši.
Hrajte každou postavu se stejnou láskou s jakou hrajete ty ostatní a možná bude vaše vlastní duše zase o něco bohatší. A myslím že Gary byl v tomto ohledu nejbohatší z nás všech.

2 comments:

Thes said...

jo.. to jo

Unknown said...

Ou, já zapomněl tohle napsat na blog.. se musí napravit.. časem.

Ale abych reagoval tak, jak jsem chtěl při čtení tvého příspěvku Tome.
Myslím si, že by HO existovalo,s tejně jako Andor aj. Ono RPG samo o sobě hraní na hrdiny je dost rozšířený hlavně co se děcek týče. Dříve nebo později by tomu někdo dal nějaký řád. A právě tenhle muž se zasloužil spíše o ten řád a první sepsanou myšlenku. Než o tvorbu samostatného RPG - tedy, hry na hrdiny.
Již jako malé děti jsme běhali po písku, lezli do křoví, počítali si nějaké životy a bla bla bla.. i přesto jsme nějaké cílené RPG neznali.
Takže ač mu nechci ubírat jeho zasloužilost a věčná čest jeho osobě, vážně jsme přesvědčen, že dříve nebo později by někdo přišel.

Ono,jsem i přesvědčen, že by HO vzniklo. Ono daleko předtím totiž mělo sehrát jen možnost si zahrát svou postavu. Bez jakýkoli spojitosti s Dračákem - to přišlo asi až po týdnu domlouvání se s Derekem.